Visjon: OPPMERKSOMT NÆRVÆR

Oppmerksomt nærvær handler om å være tilstede med hele seg i samspill med andre. Vi skal møte alle med nysgjerrighet og tar den andres perspektiv for å sikre ivaretakelse av opplevelse og behov. Målet er å skape psykologisk trygghet og i dette ligger bl.a emosjonell støtte og hjelp til regulering.

FOR OSS som eier, driver og jobber i Tjodmarka barnehage, betyr det at vi skal være kompetente, profesjonelle, faglig og mentalt engasjert i hvert enkelt barns opplevelser, læring og utvikling.

BARNA skal oppleve å bli sett, hørt, forstått, respektert, verdsatt og anerkjent som enkeltindivid.

FORELDRENE skal møte et kompetent, bevisst og reflektert personal som viser respekt for det enkelte barn, foreldre og barnets livssituasjon, som er engasjerte, åpne og ærlige.

PERSONALET skal gis mulighet til selvutvikling, kompetanseheving og samtidig inngå i et forpliktende samarbeid for å nå våre mål.