Samarbeid: andre instanser

​I Tjodmarka barnehage legger vi vekt på å ha et nært samarbeid med andre instanser. Vi skal være nysgjerrige, faglig oppdaterte, profesjonelle, imøtekommende, åpne og inkluderende. ​

PEDAGOGISK PSYKOLOGISK TJENESTE – PPT:
I ny ordning for spesialpedagogikk og inkluderende praksis samarbeider vim tett med PPT. Det er faste møtepunkter for  veiledning av foreldre og ansatte, samt aktiv deltakelse i barnehagens arbeid med observasjon i aktiviteter.

BARNEVERNET:
​-
bistå i oppfølging av barn i systemet, veiledning av foreldre og ansatte.

KOMMUNEN:
Rapporter, tilsyn, tilskudd, opptak av barn, kommunale retningslinjer, samarbeid i overgang barnehage -skole, kompetanseutvikling gjennom Rekomp m.m.
LEVERANDØRER:
Matlevering fra Rema 1000 Grannes, renhold fra Weda renhold og bemanning, formingsmateriell fra Antropos, Lekolar og Milas, leker og bøker fra Små Spor, Lekolar og Milas og Ark. Barnehagefografering fra Fotograf Siri Sverdrup

FAMILIESENTERET:
​-benytter vi oss av gjennom veiledning.

PBL (Private Barnehagers Landsforbund):
PBL er vår arbeidsgiverorganisasjon. Gjennom PBL kjøper vi alt av regnskapstjenester, juridisk rådgivning, digitale systemer for foreldre - KID plan - samt HMS og personal.